04 Květen 2016

FCA se účastní jubilejního stého ročníku legendární Targy Florio

 

Značky Fiat, Alfa Romeo a Abarth se zúčastní prestižního stého ročníku slavného sicilského závodu klasických automobilů. Alfa Romeo a Abarth jsou rovněž hlavními sponzory Targy Florio, což demonstruje zvláštní pozornost věnovanou světu historických vozidel a akcím, které upevňují sportovní tradici svých značek.

 

Od 5. do 8. května proběhne na Sicílii 100. ročník legendární Targy Florio, nejstaršího závodu automobilů na světě. Závod byl původně financovaný a organizovaný palermským magnátem Vincenzem Floriem za účelem „praktického a přesného posouzení cestovního vozidla" a probíhal v různých podobách od roku 1906. Pořádá ho autoklub AC Palermo ve spolupráci s italským automotoklubem. V rámci jedné akce probíhají hned čtyři soutěže: Targa Florio Rally, Targa Florio Historic Rally, Targa Florio Classic a Targa Florio Historic Speed.

 

Alfa Romeo

Alfa Romeo napsala jednu z nejkrásnějších kapitol své sportovní historie právě na Targa Florio, a to tím, že zaznamenala 10 absolutních vítězství, 3 druhá místa, 7 třetích míst a 10 nejrychlejších kol. Tyto mimořádné úspěchy byly dosažené ve dvou rekordech: po sobě jdoucími vítězstvími (6 vítězství v letech 1930 až 1935) a poté dvojitými. Mnoho z těchto vítězství dosáhly klasické vozy Giulia GTA, Giulietta SZ, Giulia TZ a TZ2.

 

Značka Alfa Romeo se zúčastní soutěže Targa Florio Classic, historické rally v pravidelnosti jízdy, která povede přes charakteristická místa Sicílie, a to se dvěma nádhernými modely z historického muzea Alfy Romeo v Arese nazývaného „La macchina del tempo". Giulietta SZ z roku 1960 (4 válce, objem 1290 cm3, výkon 100 k), která spadá do druhé generace, byla charakteristická tzv. kammovou zádí. Díky vysoké aerodynamické účinnosti dosahoval vůz rychlosti 200 km/h. Giulia Sprint Speciale z roku 1963 (4 válce, objem 1570 cm3, výkon 112 k) představuje technologickou evoluci Giulietty SS, je to kupé s oblými a velmi osobitými tvary navrženými proslulým Scaglionem. Giulia Sprint Speciale měla aerodynamické linie odvozené od tehdejších letadel a vyvinuté pozorováním proudění vzduchu pomocí vlněných proužků na karoserii automobilu v plné rychlosti na dálnici Turín-Milán.

 

Čtveřice modelů účastnících se závodu Targa Florio Historic Speed pochází rovněž z oficiální kolekce Alfy Romeo. Tento závod představuje jakési dynamické přehlídkové molo, na kterém se předvedou řidiči i vozidla. Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport z roku 1928 (řadový šestiválec s kompresorem o objemu 1487 cm3 a výkonu 76 k) je prvním modelem dlouhé dynastie šestiválců éry Jano, které Alfě Romeo zajistily 11 vítězství na Mille Miglia. Giuseppe Campari získal na Targa Florio ročníku 1928 druhé místo v absolutním pořadí a první místo ve své třídě. Alfa Romeo 33/2 Daytona z roku 1968 (motor V8, 1995 cm3, 270 k) je dvoulitrový závodní prototyp, který ovládl vytrvalostní závody a časovky své doby a zajistil si rovněž vítězství ve třídě na Targa Florio ročníku 1968. Alfa Romeo 33 TT 12 z roku 1975 (12válec, 2995 cm3, 500 k) zvítězila v šampionátu značek v roce 1975 a také na Targa Florio během magické sezony s jezdci Merzario (nejlepší jezdec vozu 33 TT 12) a Vaccarella (ikona Targy Florio). Trojice vozidel bude řízená Jochenem Massem, Andreou De Adamichem a Arturem Merzariem, třemi legendami mezinárodního motoristického sportu, které dosáhli za volanty Alfa Romeo řadu důležitých vítězství. Soutěž Targa Florio Historic Speed doplní model Alfa Romeo 750 Competizione z roku 1955 (řadový 4válec, 1488 cm3, 145 k). Jedná se o závodní spider vyrobený pouze v jediném kompletním provedení. Jeho motor pochází z Giulietty a za designem stojí proslulý Boano.

 

Poslední vzácný vůz z muzea Alfy Romeo bude vystaven během slavnostního večera 5. května ve vile Chiaramonte Bordonaro. Jedná se o legendární vůz RL TF z roku 1923, se kterým Ugo Sivocci získal první z 10 vítězství Alfy Romeo na Targa Florio. Šlo o velmi napínavý závod: za volantem modelu RL, který byl na počest tohoto vítězství přejmenován na RL TF, ujel Sivocci 432 km okruhu Madonìe (4 kola, 108 km každé) průměrnou rychlostí 59,04 km/h, což byla na onu dobu skutečně fascinující rychlost, zvláště s ohledem na nebezpečí a náročnost trasy. Sivocci ozdobil boky vozu symbolem štěstí, tedy zeleným čtyřlístkem a odstartoval tím historii legendárního symbolu Alfy Romeo. Tato historie pokračuje i dnes po 90 letech s novým modelem Giulia Quadrifoglio, který bude vystaven hned vedle slavného modelu RL TF.

 

Během Targy Florio se na několika místech v oblasti Palerma představí nejnovější modely značky: podmanivá Giulia Quadrifoglio, nová Giulietta a nové MiTo, jež prošly nedávno modernizací a mohou se pochlubit silnou stylistickou spřízněností s Giulií. Jedná se zejména o přední část vozu s novou maskou chladiče ve tvaru legendárního trojlístku, který je zřejmě nejsnadněji rozpoznatelným znakem v automobilovém průmyslu. Také nápisy Giulietta a MiTo připomínají svým stylem Giulii, stejně jako modernizované logo Alfa Romeo.

 

Abarth

Prestižního 100. ročníku Targy Florio se v roli hlavního sponzora účastní také značka Abarth. V tomto závodě se může pochlubit řadou úspěchů včetně třídových vítězství dosažených modely 1000 SP, hbitými sportovními vozy, které se vždy dokázaly snadno protáhnout okruhem Madonìe, a modely 124 Rally ze 70. let.

V době, kdy se Targa Florio transformovala z rychlostního závodu do rally, získal Abarth několik absolutních vítězství: dva s Abarthem 131 Rally v roce 1979 s Adarticem Vudafierim a v roce 1980 s Mariem Pasettim, dva s Fiatem Punto Super 1600 (v roce 2003 a 2004) s jezdcem Paolem Andreuccim, který zvítězil i v roce 2006, a to s vozem Abarth Grande Punto S2000. Stejný model přejel jako první cílovou čárou v roce 2009 z Lucou Rossettim. Celkem si Abarth připsal devět absolutních vítězství. Kromě toho v závodě vyhrávaly i Lancia Raly, Lancia Delta S4 a Integrale, tedy vozidla vyvinutá inženýry značky Abarth.

 

V souladu s touto tradicí si Abarth nemůže nechat ujít Targu Florio jako součást šampionátu Italian Rally Championship a závod Historic Rally, který se započítává do šampionátu italských historických vozidel. Závod zahájí tři nové modely se štírem ve znaku: Abarth 124, Abarth 595 Competizione a Abarth 695 Biposto.

6. května se v roli čestného předjezdce zúčastní startu a noční rychlostní zkoušky ojedinělý model Fiat 124 Abarth Rally Gr. 4 (1975) pocházející z historické sbírky společnosti. Vůz se zúčastní závodu s posádkou Verini/Rossetti, která v roce 1975 zvítězila v evropském šampionátu v rally. V sobotu 8. května se Fiat 124 Abarth Rally Gr. 4 zúčastní i závodu Targa Florio Historic Speed.

 

Při této příležitosti se veřejnost dozví podrobnosti o projektu Abarth Classiche, bude se moci zaregistrovat v komunitě The Scorpionship a také se blíže seznámit s novým Abarthem 124. Tento nový model byl navržený tak, aby uspokojil i ty nejnáročnější řidiče toužící po mimořádném potěšení z jízdy. Nový model je vybaven pohonem zadních kol, důmyslným zavěšením kol a čtyřválcem 1.4 MultiAir Turbo s výkonem 170 k, který je spojen s šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou sekvenční převodovkou Sequenziale Sportivo s řazením pádly pod volantem. Prvních 2500 vozidel exkluzivní limitované edice postavených v dílnách Officine Abarth již lze objednávat v celé Evropě za cenu 40 000 eur. Vůz bude k dispozici na vybraných trzích od září.

 

Spojení historie a touhy po technické evoluci je nedílnou součástí DNA značky Abarth, což dokonale vyjadřuje i nová ambiciózní iniciativa Abarth Classiche. Tento projekt se představil v listopadu v turínských dílnách Officine Abarth v Mirafiori a zahrnuje řadu aktivit, počínaje registrem vozidel Abarth a konče službami restaurování historických modelů. Mezi další činnosti bude patřit pořádání výstav, akcí, setkání a závodů.

Podle očekávání vzbudil nový program Abarth Classiche velký ohlas a již v počátku své činnosti zaznamenal velký úspěch. Během krátké doby má za sebou řadu certifikací a jeho rezervační seznam se neustále prodlužuje. Soulad mezi současnými a historickými modely, které během své doby zaznamenaly řadu motoristických rekordů, patří mezi tajemství obchodního úspěchu značky Abarth. Více informací naleznete na nových internetových stránkách http://www.abarthclassiche.com.

 

Co se týče digitálních aktivit, 1. března zahájil svou činnost klub The Scorpionship. Jedná se o jedinou oficiální komunitu vlastníků, sběratelů a nadšenců značky Abarth. Jejím členem se může stát kdokoliv, stačí vyplnit příslušný registrační formulář na internetových stránkách http://scorpionship.abarth.com.

Členové klubu The Scorpionship získají přístup k řadě zajímavých výhod, propagačním nabídkám a závodním příležitostem a chybět nebudou samozřejmě ani pozvání na setkání příznivců značky Abarth. 

 

V expozici rally parku Fermè v Campofelice di Roccella bude vystaven Abarth 124 spider Rally. Zkušenosti závodního týmu Abarth vydláždily tomuto koncentrátu ryzí energie a výkonu cestu pro návrat do nejslavnějších a nejnáročnějších rally. Čtyřicet let po svém posledním oficiálním závodu Rally Monte Carlo v roce 1976 se Abarth 124 rally vrací se stejnou filozofií: otestovat technická řešení silničních vozidel v extrémních podmínkách, a zaručit tak všem zákazníkům značky Abarth vynikající výkon a maximální spolehlivost. Jeho kapota ukrývá dvouvačkový přímovstřikový a přeplňovaný motor 1800 cm3, který díky různým volitelným mapám vstřikování nabízí výkon až 300 k při 6500 ot./min a optimální křivku točivého momentu, což je klíčová vlastnost pro řízení pod plynem a zrychlení v driftu. Výkon je dechberoucí. Zrychlení je úchvatné a doprovozené plným zvukem. Projekt byl vyvíjený s cílem zajistit spolehlivost a výkon i v extrémních podmínkách typických pro rally, tedy na sněhu, v prachu, na šotolině, vodě a v teplu. I samotný pohon byl navržen pro dosažení maximální výkonnosti. Motor je spojen s rychlou sekvenční šestistupňovou převodovkou s řazením pádly pod volantem a trakcí zajišťovanou mechanickým samosvorným diferenciálem.

 

Fiat

Tým skupiny FCA na prestižní vzpomínkové akci doplní také značka Fiat, která přiveze model 124 Sport Spider (1970), jenž se zúčastní závodu Targa Florio Classic. Vůz představený v roce 1966 představoval evoluci sedanu Fiat 124 ve verzi spider. Jednalo se o sportovní vůz, který si zamilovali všichni už na první pohled, rovněž díky úspěšnému designu od studia Pininfarina, a který v 60. letech dosahoval významných sportovních výsledků. Fiat 124 Spider je vybaven pětistupňovou manuální převodovkou, dvouvačkovým motorem o objemu 1438 cm3 a kotoučovými brzdami na všech kolech. I Američané si rychle oblíbili proporce a nezaměnitelný italský styl Fiatu 124 Spider jako i jeho nepromokavou plátěnou střechu, která byla snadno a rychle obsluhovatelná přímo ze sedadla řidiče. V letech 1966 až 1985 bylo vyrobeno přes 200 000 vozidel, přičemž více než tři čtvrtiny z nich skončilo za Atlantikem.

 

Připojí se rovněž nástupce Fiatu 124 Spider, který se vyznačuje špičkovým designem s prvky klasiky a bez ztráty podstaty původního vozu. Nový model, který vzdává hold kultovnímu Fiatu 124 Spider, přináší klasický styl a výkon v nové generaci. Nový Fiat 124 Spider je vybaven spolehlivým přeplňovaným čtyřválcem 1.4 s technologií MultiAir, který poskytuje výkon 140 k a točivý moment 240 Nm a je nabízen s šestistupňovou manuální převodovkou.

 

Premiéru na Targa Florio budou mít dva modely Doblò značky Fiat Professional, které se představí jako mobilní dílna. Vozidla budou obsluhovat kolekci historických vozidel během akcí v různých zemích. Tato kvalitní podpora je od letošního roku nabízena nově zřízené sekci FCA Heritage, která má na starosti koordinaci historického motoristického sportu skupiny. Název Heritage, neboli dědictví, byl vybrán záměrně. Symbolizuje totiž hodnotu historických a kulturních památek, které jsou přínosem nejen pro skupinu FCA, ale také pro celou zemi.

 

 

Turín, 4. května 2016

 

poslední videa

pokroČilé vyhledávání

Hledat...

Od
Komu
Hledat

Související obrázky


Priložené soubory